Zoek uit wat je lichaam nodig heeft: meer koolhydraten, meer eiwitten of evenveel van beide

Volgens de voedingsdriehoek zouden we allemaal hetzelfde moeten eten: veel koolhydraten, een klein beetje eiwitten en liefst zo weinig mogelijk rood vlees en zoetigheden.
Klopt dit wel?
Is het effectief zo dat iedereen dezelfde hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten nodig heeft?
Misschien heb je dit nog nooit in vraag gesteld?

Maar hoe komt het dat de een zijn bed uitkomt voor een havervlokkenpapje en de ander elke dag een English ontbijt zou kunnen verorberen? Waarom wordt de een dik als hij veel pasta eet en heeft de ander daar helemaal geen last van? Waarom is de een aangetrokken tot vegetarische voeding en vindt de ander dit ‘geen eten’?

Zouden we dan toch niet allemaal hetzelfde nodig hebben?
Meer en meer studies tonen aan dat er verschillende ‘type’ mensen bestaan en dat elk type een andere combinatie en andere soorten koolhydraten, eiwitten en vetten nodig heeft. Zo zijn er mensen die – als ze geen vlees eten – hun spierkracht verliezen en zich zwak gaan voelen. Die mensen hebben echt vlees nodig. Terwijl anderen juist moe worden als ze te veel vlees eten.
In het algemeen kunnen we 3 grote types onderscheiden: eiwittypes, koolhydraattypes en gemengde types.

Door je voeding helemaal af te stemmen op jouw type zal je:
– meer energie ervaren,
– beter slapen,
– je beter kunnen concentreren,
– een vlottere spijsvertering hebben,
– volledig verzadigd zijn bij elke maaltijd,
– een stabiele suikerspiegel creëren,
– mentale helderheid ervaren.

Benieuwd welk type jij bent?
Reserveer dan alvast een plaatsje.
We sluiten de lezing af met een drankje en enkele specifieke hapjes per type.

WANNEER = dinsdagavond 28 oktober van 19u30 tot 22u00.

WAAR = Stationsstraat 156 B, 8490 Jabbeke.

INTERESSE = Je kan je inschrijven via Contacteer Sabine

PRIJS = 30€, drankje inbegrepen.

Interesse in deze lezing?

Ik schrijf mij graag in