Zoek uit wat je lichaam nodig heeft: meer koolhydraten, meer eiwitten of evenveel van beide

Volgens de voedingsdriehoek zouden we allemaal hetzelfde moeten eten: veel koolhydraten, een klein beetje eiwitten en liefst zo weinig mogelijk rood vlees en zoetigheden.
Klopt dit wel?
Misschien heb je er nog nooit bij stil gestaan maar is het effectief zo dat iedereen dezelfde hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten nodig heeft?

Hoe komt het dan dat de ene persoon met plezier een havervlokkenpapje verorbert, terwijl iemand anders de voorkeur geeft aan eieren met spek?
Waarom wordt de iemand dik als hij veel pasta eet en heeft de ander daar helemaal geen last van?
Waarom is de iemand aangetrokken tot vegetarische voeding en vindt de ander dit ‘geen eten’?

Zouden we dan toch niet allemaal hetzelfde nodig hebben?
Meer en meer studies tonen aan dat er verschillende ‘type’ mensen bestaan en dat elk type een andere combinatie en andere soorten koolhydraten, eiwitten en vetten nodig heeft. Zo zijn er mensen die – als ze geen vlees eten – hun spierkracht verliezen en zich zwak gaan voelen. Deze mensen hebben echt vlees nodig. Terwijl anderen juist moe worden als ze te veel vlees eten.
In het algemeen kunnen we 3 grote types onderscheiden: eiwittypes, koolhydraattypes en gemengde types.

Door je voeding helemaal af te stemmen op jouw type zal je:
– meer energie ervaren,
– beter slapen,
– je beter kunnen concentreren,
– een vlottere spijsvertering hebben,
– volledig verzadigd zijn bij elke maaltijd,
– een stabiele suikerspiegel creëren,
– mentale helderheid ervaren.

Benieuwd welk type jij bent?
Reserveer dan alvast een plaatsje.

WANNEER = .

WAAR =

INTERESSE =

PRIJS = 120€, drank, versnapering, lunch en recepten inbegrepen.

Interesse in deze lezing?

Ik schrijf mij graag in